poniedziałek, 9 lutego 2015

Poradnik #2 ,,Jak zrobić przeźroczysty nagłówek na bloga?"

Dzieńdoberek!

Wiele osób zakłada blogi. Niestety, nie każdy potrafi robić nagłówki. Chciałabym Wam dzisiaj pokazać jak ja robię nagłówki, może ktoś skorzysta?

1. Robimy artbook'a, w którym będą MovieStars, co mają być w nagłówku. Ubieramy je odpowiedni strój i wybieramy animacje. Robimy screena, wycinamy artbook i zapisujemy w formacie png.




2. Wchodzimy na stronę internetową sumopaint.com zmieniamy język na Polski, aby było łatwiej. Plik > Otwórz z mojego komputera> wybieramy screena artbook'a.

3. Wybieramy tzw. "Różdżkę" :

4. Klikamy na tło (musi być białe) i dajemy na klawisz "delete". Efekt powinien być taki:


Te kwadraciki znikną i nic nie będzie, kiedy będziesz miał/a to na nagłówku.

5. Kolejnym punktem są napisy. Tekst możecie pobrać na dafont.com, ale o tym kiedy indziej. Dzisiaj zrobię z normalnym tekstem. Klikamy w pasku narzędzi na literkę "T" . Możemy wybrać czcionkę jaka nam pasuje i ją dodajemy. (Zmienić można na górze)


6. Jeżeli chcemy mieć "Obwódkę" w górnym pasku klikamy na "Warstwa" a potem Efekty warstwy. Dajemy na Obrys. Wybieramy kolor. Ja stawiam na biały. Wygląda ono tak:


7. Zapisujemy. Plik>Zapisz na dysku twardym> Format pgn. > Zapisz. Mamy gotowy nagłówek! Nie umiem posługiwać się programem picmonkey, więc nie dodam poradniku z tym programem. Kasia się na tym zna. Może ją poprosimy?

8. Po zapisaniu nagłówka, wchodzimy na bloga. Projekt>Układ> Nagłówek > Dodaj zdjęcie> Zamiast tytułu i opisu> Zapisz> Zapisz rozmieszczanie. I gotowe!


 Może pomogłam? Powodzenia!♥

Pozdrawiam!


2 komentarze:

  1. Bardzo pomogłaś! Ja napiszę posty, ale najpierw muszę się zwlec z łóżka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi pomogłaś Ola :D. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Radzę się zastanowić... ;)