sobota, 28 lutego 2015

Ważny temat został wreszcie poruszony na msp

Cześć. ♥

Dziś post będzie po częściowo msp.
Tak, znowu, ale to ważny temat.

Zobaczcie na jaki post na forum dziś trafiłam:
                                                             
Kliknij, aby powiększyć.

Ten temat na msp wreszcie został poruszony.
Niestety tego arta nie udało mi się znaleźć.

Wczoraj na blogu Emily, Milka o tym pisała.
Naprawdę cieszę się, że ktoś porusza tak trudny dla nas, nastolatków temat.

Milka, nie chcę od Ciebie ściągać, ale muszę o tym napisać.

Wiecie, ja przeżyłam coś podobnego.
Moja bardzo bliska kuzynka cięła się.
Czemu?
Dlatego, że w gimnazjum dokuczali jej, bo nie była taka jak inni.
Nie zachowywała się tak jak idiotka i nie próbowała nikogo udawać.
A oni...
Wykończyli ją psychicznie.
Długo ukrywała swój problem.
Pewnego dnia...prawie zginęła. Uratowała ją tylko szybka pomoc.

Czemu ludzie się tną?
Zazwyczaj ludzie się tną, bo mają problemy.
Są prześladowani, mają kłopoty w domu i nie umieją sobie z tym poradzić.
Zamiast bólu psychicznego wolą odczuwać ból fizyczny.
To daje im ukojenie, jest taką ucieczką, ucieczką w smutek, ciemność...
Myślą, że tak będzie im lepiej.
Jeśli mówią, że nie potrzebują pomocy, to właśnie oznacza, ze jej potrzebują! I to bardzo.
Ludzie, którzy się tną są chorzy! Im trzeba pomóc, bo sami sobie na dadzą rady, w końcu posuną się do samobójstwa!


To trudny temat...
Milka, mam nadzieję, że się nie obrazisz, bo też o tym piszę, ale musiałam...
Przypomniałaś mi tamte bolesne chwile, a potem ten temat...
Ja prawie straciłam jedną z najbliższych mi osób...

                                                                       


2 komentarze:

  1. Ilona, Ty nie ściągasz. Według mnie, to bardzo dobre, że kolejna osoba o tym pisze :)
    "Skóra to nie papier, nie tnij się!".

    OdpowiedzUsuń
  2. Macie rację! Moja znajoma, bliska mojej rodzinie, miała problemy i kilka prób samobójczych. Nam może się wydawać to głupie, ale osobie, która się tnie, w tamtym momencie wydaje się słuszne, nie myśli, że będzie tego żałować, takim osobom trzeba pomagać, a nie się od nich odwracać przez ich dawne decyzje. To one najbardziej potrzebują naszej pomocy!
    `Zoo

    OdpowiedzUsuń

Radzę się zastanowić... ;)